Jak zvládnout otužování a nezbláznit se?

Jak se otužovat a nezbláznit se z toho?

V tomto článku se s tebou podělím o tipy, jak zvládnout otužování. Předám ti svoje nevědecké, ale osobní poznatky, díky kterým jsem (si) dokázal, že nakonec i já můžu vlézt do vody a kolem mne budou plavat kusy ledu.

Kdy s otužováním  začít?

Tento skvělý tip mi daly holky, které se úspěšně otužují již několik let: na konci léta s koupáním a plaváním v přírodě nepřestat. Díky pozvolnému ochlazování vody nebudeš mít stres z teplotního šoku.

Jak se otužovat doma?

Zvykej si na studenou vodu i doma. Mně se nejvíc osvědčila čím dál studenější sprcha. Každý den po sprchování teplotu snížit a chvilku pod ní vydržet. Postupně teplotu snižuj, zanedlouho budeš mít skvělý pocit z toho, že vydržíš i tu nejchladnější verzi.

Jak na otužování v přírodě?

Mám pro tebe dva tipy:

  1. choď tam, kde to znáš, kde víš, jaká je tam hloubka, jaké je tam dno a tak dál,
  2. běž vždycky s doprovodem - pomůže ti psychicky i v případě potíží.

Jak se k otužování motivovat?

Každý může mít jinou motivaci. Někdo s pevnou vůlí si jen řekne, že to dá. Někdo se vsadí. Mně výborně zafungoval Facebook, kde jsem ve svých začátcích položil přátelům otázku: "do kdy si myslíte, že mi to otužování vydrží? Hodně odpovědí bylo, že "pořád", nebo "do Štědrého dne". Když ti tolik fanoušků věří, tak je přece nemůžeš zklamat!

Co si na otužování k vodě brát s sebou?

Nikdy jsem si nebral nic "na zahřátí", i když se tomu jindy nevyhýbám. Ale když lezu do studené vody, jsem raděj plně při smyslech. Dvě věci, které mi otužování usnadnily:

  1. gumové boty - když je voda už hodně studená, nohy mi vždycky ztuhly, byly citlivé a měly tendenci mě bolet,
  2. teploměr - jednoduše ať vím, do čeho lezu.

Jak se ponořit do studené vody a nezešílet?

Do vody běž pomalu a v klidu. Neřvi, neječ, neskákej. Nestůj půl hodiny u břehu po kotníky ve vodě. Nehaž si korunou. Prostě jdi a užívej si to. Nakonec zjistíš, že tě to takto v klidu i víc baví.

A když už se ti do vody podaří ponořit, zůstaň v klidu. Tvé tělo zakrátko kolem sebe lehce nahřeje mikrofilm, který tě obalí a bude ti fajn.

Otužování pravidelně nebo když se ti chce?

Nemám v kalendáři dny, kdy "se musím" jít otužovat. Chodím tak, jak se mi chce. Když jsem unavený nebo nachlazený, nejdu. Naopak když svítí sluníčko, mám víc elánu. Radím ti, dělej to také tak. Uvidíš, jaká pohoda to pro tebe bude. Choď se otužovat nepravidelně. Užívej si pocit, že dnes nemusíš. Nikdo tě nenutí.

Sdílej svoje pokroky a pocity z otužování

Pochlub se i prvními mírnými pokroky. Udělej si z toho hec a zábavu. Například, já jsem na Mikuláše šel do vody s berlou Mrazilkou, plnovousem a mikulášskou čepicí, na Štědrý den nazdobený jak stromeček.

O fotografovi 

Michal Pavlásek

Po úspěšném zakončení­ vysokoškolských studií­ jsem pověsil kariéru leteckého inženýra na hřebí­k a začal se věnovat tomu, k čemu mě to vždycky táhlo, tedy vizuální tvorbě­, fotografování­ a online marketingu. Miluju focení­ modelek, rodin a svateb, fascinuje mne produktová fotografie. Učím­ začí­nající­ i pokročilé fotografy focení­, retušování­ ve Photoshopu.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>